W zadaniu należy zakomponować nieparzystą liczbę kropek. Każda z kropek powinna wyrażać swoim wyglądem cechy geometrycznie zdefiniowanego punktu oraz pokazywać zależność wyglądu od zajmowanego na kwadracie miejsca
2
Zadanie dotyczy cech barwy. Należy namalować: dwa różne tony o tym samym
nasyceniu i jasności, ten sam ton o różnym nasyceniu i jasności oraz
dwa różne tony o różnym nasyceniu i tej samej jasności.
3
Zadanie polega na celowym pomalowaniu wybranego, drewnianego przedmiotu.
2
W zadaniu należy namalować jak najwięcej odmian jednego tonu barwnego.
Namalowane tony należy ułożyć od najbardziej do najmniej nasyconych.
1
W zadaniu należy dokonać zmiany sposobu wyrażenia schematu kompozycyjnego, układ kropek powinien być zastąpiony odpowiednio zakomponowanymi, dowolnymi elementami
1
W zadaniu należy dokonać zmiany sposobu wyrażenia schematu kompozycyjnego, układ kropek powinien być zastąpiony odpowiednio zakomponowanymi liniami.
1
W zadaniu rozwiązywany jest problem równowagi kompozycyjnej oraz redukcji przestrzennego postrzegania kształtów. Elementami kompozycji są czarne i białe plamy.
1
Celem zadania jest uzyskanie różnego oddziaływania identycznych pod względem kształtu, wielkości i barwy elementów. Dwa takie elementy umieszczane są na dwóch, pomalowanych różnymi barwami częściach podzielonej płaszczyzny.
1
Zadanie dotyczy podziału płaszczyzny. Płaszczyzna podzielona jest wstępnie na cztery jednakowe kwadraty. Dalszego podziału należy dokonać za pomocą czarnych, jednakowej grubości linii.
1
Zadanie dotyczy podziału płaszczyzny. Płaszczyzna podzielona jest wstępnie na cztery jednakowe kwadraty. Relacje zachodzące między uzyskanymi częściami należy wyrazić poprzez różnicowanie wyglądu linii podziału.
2
Celem zadania jest utwór, w którym widoczna jest koegzystencja dwóch maksymalnie różnych układów elementów.
2
Zadanie dotyczy podziału płaszczyzny. Płaszczyzna podzielona jest wstępnie na cztery jednakowe kwadraty. Części płaszczyzny należy pokazać za pomocą barw.
2
Problemem w zadania jest wyróżnienie elementów z układu rytmicznego zbudowanego na schemacie sieci translacyjnej.
2
Przekształcenie dotyczy obrazu namalowanego w zadaniu o nazwie "Kompozycja zamknięta" i polega na tym, aby zachować schemat kompozycyjny obrazu ale wyrazić go za pomocą innych elementów.
2
Zadanie służy studiowaniu problemów związanych z tworzeniem kompozycji zamkniętej.
Kompozycja może być malowana na formacie kwadratu, koła lub trójkąta.
2
Zadanie polega na tworzeniu kompozycji rytmicznej w kole. Elementy powinny być pomalowane dwoma barwami achromatycznymi.
3
Celem zadania jest konstruowanie rytmicznej struktury przestrzennej z dwóch różnych modułów. Składowymi modułów są jednakowe, płaskie płytki. Moduły powinny wpływać na charakter stref przestrzennych utworu.
3
Zadanie polega na podkreśleniu barwą charakterystycznych cech sześciennej konstrukcji, której wnętrze zostało zabudowane elementami liniowymi.
3
Celem zadania jest zakomponowanie utworu przestrzennego z elementów liniowych. Należy uwidocznić różnice pomiędzy przestrzenią wewnętrzną wyznaczoną przez krawędzie sześcianu a przestrzenią otaczającą tę konstrukcję.
3
Celem zadania jest utwór na temat podziału przestrzeni zamkniętej w wolumenie prostej bryły geometrycznej. Podziału dokonuje się za pomocą płaszczyzn i krzywizn.
3
Celem zadania jest utwór, którego tematem jest podział przestrzeni dokonany za pomocą płaszczyzn i krzywizn.
3
W zadaniu należy zakomponować utwór złożony z brył oraz z odpowiednio ukształtowanej pustej przestrzeni. Bryły powinny być usytuowane w obrębie płaskiego terenu.
4
Zadanie dotyczy komponowania utworu, inspirowanego znaczeniem wyrazów bądź pojęć antonimicznych. W utworze odpowiednio dobrane, specyficzne kontrasty pomiędzy przestrzennymi elementami powinny wyrażać zależności, jakie zachodzą między parą antonimów.
3
W zadaniu należy zakomponować utwór przestrzenny złożony z elementów liniowych oraz brył.
4
Zadanie polega na skomponowaniu utworu czasoprzestrzennego posiadającego strukturę książkową.
4
Zadanie polega na zaprojektowaniu przedmiotu przekształcalnego. Elementy przedmiotu powinny być połączone za pomocą przegubów, zawiasów lub innych połączeń ruchomych.
Charakterystyczne cechy utworu, możliwe są do "odkrywania" w następstwie poruszania przedmiotem przez widza.
4
Zadanie polega na skomponowaniu zmieniającego się w czasie utworu, w którym interakcja z obrazami składowymi (elementami) będzie powodowała różne jego treściowe i formalne continuum.
4
Celem zadania jest wizualne powiązanie wyglądu i specyfiki ruchu mobilu z charakterystycznymi cechami terenu.